talithaholtrop.reismee.nl

Dag 101, 21 Januari

Nu kan ik toch wel echt zeggen ''Time flies, when you're having fun.'' Al een heel aantal weken niks meer van me laten horen, maar no worries, ik leef nog steeds! Ik heb heel veel meegemaakt, dus hoe ga ik dit nu allemaal in één blog zetten en het dan niet slaapverwekkend maken? Uitdaging, maar die heb ik hier zat, dus deze kan er ook nog wel bij.

Na de Wilsons prom park, wat dus nu al eeuwen geleden voelt, heb ik nog veel meer uitstapjes gedaan. Onder andere naar de Ikea! Klinkt zo lekker Nederlans hè, maar zelfs in Aussie hebben ze het. Ook de Zweedse balletjes is ons zeker niet voorbijgegaan hier. Was een goed en stevig ontbijt! Wel het kindermenu uiteraard gedaan, want daar ben ik mee opgegroeid. Het is heel grappig hoe dit soort kleine dingen allemaal naar boven komt als je helemaal alleen ver weg zit voor een lange tijd. Helaas was er geen softijsmachine waar ik m'n hoorntje 30000 keer kon bijvullen met softijs ;). Tja, de Ikea in Nederland moest daar toch iets slimmer in zijn.

Een ander leuk uitstapje was het theater in St. Kilda. De eerste weken toen ik hier was en langs het strand liep zag ik een advertentie staan over 'la la land in concert'. 'La la land' is een musicalfilm die ik al gezien had en waar ik uiteraard helemaal verliefd op geworden was. Vooral de muziek in de film, wat een mix is van Hollywood en Jazz, en de hoofdacteurs waren een prachtige combinatie. Nu was het alleen specialer, want alle liedjes in de film werden live meegespeeld met een groot jazz orkest. Daar wilde ik natuurlijk heel graag heen. Dus voordat ik het wist zat ik in een prachtig theater naar de meest mooie muziek te luisteren en was ik in no time smoorverliefd geworden op het stuk. Nee, niet op een een Australiër hoor. Dat gaat niet gebeuren.

En toen was het bijna al zo ver. Kerst stond voor de deur en hier kunnen ze er maar niet op wachten, want op 19 november zag ik al de eerste kerstdecoraties hangen in de stad. Er werd mij vertelt dat ze dat zelfs nog eerder doen. Afgelopen jaar hebben ze $5,4 miljoen aan kerstdecoraties in de CBD gespendeerd! Het was wel heel magisch om te zien, maar ook heel apart. De zon schijnt, je hebt een zomerjurkje aan en het zweet loop in je naad en zo vier je dan Kerstmis. Dus het beste was om s'avonds in de stad te lopen, zodat je ook nog de lichtjes kon zien en toch een klein beetje dat Nederlandse gevoel kon krijgen. Wat ook wel kenmerkend was, is dat ze hier met Kerst allemaal strikken om de bomen heen doen. Echt geen gezicht, maar dat schijnt hier een hype te zijn. Na een paar weekjes werken en het afronden van het schooljaar van de jongens met sporttoernooien en kerstconcerten, was het dan eindelijk echt kerst. Het is altijd mijn favoriete tijd van het jaar geweest, een warm feest vol met liefde. Toch voelde het vreemd aan, alsof je Kerst aan het overslaan was dit jaar. Vooral als je de mooie witte plaatjes van Nederland binnenkrijgt. Paar dagen voor Kerst kwam de oma van de familie uit Israël hierheen. De vader, haar zoon, had haar ''even'' vanuit Hong Kong opgehaald, zodat ze samen aankwamen. Oma zou 4 weken blijven en kon zo ook dit jaar kerst met het gezin vieren. Hier in Australië is Santa Claus een heel groot verhaal en daar draait helaas Kerst het meeste om. Gelukkig ken ik een veel groter en mooier verhaal! Toch ben je onderdeel van het gezin en dus zat ik om 06:45 beneden in de woonkamer te kijken naar de blije koppies van de jochies, want Santa had hun stockings vol gevuld met verassingen en lagen er allemaal cadeautjes onder de kerstboom. 's Middags was er een lunch met de familie. Ze hebben maar een paar familieleden in Australië wonen, omdat ze zelf uit Engeland komen. We hadden dus een kerstlunch met een groep van 20 man. Ook dat was anders, want het was met allemaal salades en zomers fruit en geen warme maaltijden. Wereld van verschil, kan ook niet anders. Ondanks al het verschil, was het wel een heerlijke dag vol gezelligheid!

Na Eerste Kerstdag is het geen Tweede Kerstdag, maar Boxing Day. De geschiedenis vertelt de echte bedoeling van Boxing Day, namelijk, het gaat om de ''Box''. Een kerstbox wat gegeven wordt aan de armen op Kerstdag en geopend wordt op Boxing Day. Tegenwoordig is het gewoon een dag geworden om met je familie te spenderen en al het eten wat over is gebleven van de dag daarvoor op te eten. Kan ook natuurlijk. Wij zijn met het gezin naar de NGV geweest, het museum in de CBD, en daarna wezen lunchen. 's Avonds ben ik met twee andere meiden, Floor (die naam gaat nog heel wat vaker voorkomen) en Sophie (vriendin van Floor uit Nederland die haar drie weken is komen opzoeken), naar de Eureka Tower geweest. Dat is de hoogste wolkenkrabber van Melbourne van 300 meter hoog met een prachtig uitzicht op de stad. Leuke afsluiting van de kerstdagen en voor deze blog maar!

Kinderen hebben nu zomervakantie en ik ben volop aan het werk. Over 1,5 week beginnen ze weer en heb ik weer een heel verhaal klaarstaan van de vakantie. Want niet alleen de kinderen hebben vakantie, maar ook ik heb een weekje rust mogen hebben. Naja rust... Wordt vervolgd!


Lots of love,

Talitha

Reacties

Reacties

Lizzy

Leuk verhaal Talitha. Ben benieuwd naar het vervolg.
Nog even en dan mag je naar het volgende gezin.

Carolien

Weer heerlijk om te lezen schat. Geniet nog maar even bij deze familie en dan veel succes bij je nieuwe "thuis".

Opa Egbert en Oma Lidy.

Talitha,bedankt voor je mooie Australische verhaal van de kerstdagen.wij kunnen ons dat niet voorstellen.?☀️. Geniet nog een paar weken van de jongens en dan op naar de volgende familie. LIEFS voor JOU. ♥️??

Margreet

Wat fijn, dat je het nog steeds zo naar je zin hebt! Ook alvast veel plezier en succes bij je nieuwe gastgezin! Dikke knuffel X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!