talithaholtrop.reismee.nl

Dag 161, 22 Maart

Het eerste hoofdstuk is afgelopen! En de laatste weken bij het eerste gezin gingen behoorlijk snel, doordat de zomervakantie was aangebroken en zoals ik al zei, ook ik heb een weekje vakantie gehad!

De eerste week van de vakantie was de vader van het gezin vrij en hebben we veel leuke dingen gedaan. Zo zijn we naar een dierenpark gegaan en had ik m'n eerste kangaroos, wombats en levende koala's gezien. Ik had dus al eerder een koala gezien, maar die was dood en lag langs de weg. Dus ja, dan heb ik daar niet zoveel aan hè. We hebben ook 'fruitpicking' gedaan. We werden in een tractor rondgeleid en tussendoor werd er veel gestopt, zodat we al het fruit konden plukken en proeven. De jongens vonden het geweldig, behalve de uren daarna op de wc. Tussendoor de week veel etentjes buiten de deur gehad. Oma was er ook bij, dus die verwende de jongens behoorlijk. Ook zijn we met de hele familie naar een vineyard geweest met allemaal kunstsculpturen erbij. Dat was ontzettend mooi en het gaf je even het gevoel dat je in Italië was. Helaas waren er wel duizenden irritante vliegen om je heen. Dat is dus waarom Aussie's altijd zulke rare hoeden met sliertjes rond hun hoofd op hebben. Dat is dan weer niet nodig in Italië...

NYE... Einde van het jaar 2017 waar ik veel in bereikt had. En dat ik het jaar in Australië kon afsluiten was erg bijzonder. De stad Melbourne leefde volop. Overal muziek; dj's bandjes en straatartiesten. De kerstversiering hing er ook nog en rondom de stad werd alles afgezet. Gelukkig maar, want er liepen duizenden mensen op straat, Dat was dus het gevoel om in een grote stad te wonen. Iedereen stond hutje mutje op elkaar vanuit het station. En dan stond er een speaker op de brug wat elke keer herhaalde ''Just keep going forward''. Nou, als je dan niet ver komt met lopen en je hoort dat gedurende 15 minuten, dan heb je het gevoel dat je even op Schiphol loopt en constant hoort ''mind your step''. Gelukkig was er na de brug weer wat meer ruimte en konden we wel fatsoenlijk aftellen. Het vuurwerk was de eerste tien minuten ook heel mooi en het kwam van alle kanten, maar die tien minuten bleef het ook bij. Om 00:10am geen knal meer te horen. Dat is wel anders dan in Apeldoorn, dat hoor je wel 3 dagen lang... De stad was dus snel uitgestorven, want het ging allemaal binnen verder met afterparty's.

En toen was mijn vakantieweek begonnen. Ik ging een weekje met Floor en Sophie, die een bezoekje aan Floor nam, naar Philip Island. Daar hebben we het een en andere meegemaakt en de echte Australische cultuur mogen leren kennen. Het begon lekker, want we dachten dat we een bungalow hadden geregeld via een vriend van de hostdad van Floor, maar uiteraard liep het niet helemaal zoals we hadden gepland. Er was natuurlijk ook een Holtrop mee en dan moet er wel wat misgaan, want dat er dingen mis gaan of anders lopen in vakanties, is onderhand normaal in onze familie. Om het hele verhaal een beetje kort te houden, zover dat lukt met mij, had die vriend de bungalow geboekt via Facebook en dat was volgens de eigenaar van de bungalowpark niet helemaal de bedoeling. Daardoor waren wij niet z'n beste vrienden geworden. Daar stonden we dan. Inmiddels was het al vijf uur en hadden we geen slaapplaats. Maar geluk bij ongeluk, de vriendengroep van de hostdad van Floor stonden ook op dat park en hadden het een beetje meegekregen. Ze probeerde ons nog te helpen, maar de eigenaar scheen al niet heel populair bij iedereen te zijn, dus gelukkig lag het niet helemaal aan ons. We hadden het geluk dat er een stel was in de vriendengroep die een groot beachhouse had geboekt en ze daar meer kamers over hadden. We konden dus, als we wilden, een nachtje daar slapen zodat we wat langer de tijd hadden om wat anders te zoeken. Het was zomervakantie, dus bijna alles was ook volgeboekt. Dat lieten we ons niet twee keer zeggen en dus waren we opeens aan het barbecuen met een grote groep Australiërs en hebben we een echte Australische avond gehad. Wat voor mij vooral erg bijzonder was, aangezien ik met een Engelse familie leefde. Het leuke is ook nog, dat we nog steeds contact met het stel hebben en ze blijkbaar een ontzettend groot landgoed hebben. Dus de bezoekjes zijn erg speciaal en leuk!

Uiteindelijk was het ene nachtje twee nachtjes geworden en hadden we nog een extra nachtje geboekt in een hostel. We konden dus toch ons tripje voortzetten en dat hadden we ook zeker gedaan. Philip Island is niet heel groot, maar staat bekend om de mooie surfstranden, de penguins en het wildleven. De eerste dag zijn we dus met de auto naar een wildlife park gegaan, waar we met kangaroo's konden knuffelen. Nu ben ik niet zo'n hele grote fan van dieren en laten we er maar niet over beginnen hoe ik kan bevriezen als er een hond bij mij in de buurt komt, maar die kangaroo's waren wel echt heel erg leuk. We konden ze voeren, aanraken, selfies maken en doen wat we ermee wilden. De één ging er wat beter mee om dan de andere, maar lol hadden we wel. Dus als mensen voortaan aan mij vragen wat voor huisdier ik ooit zou willen, wordt het toch echt een kangaroo. De tweede dag zijn we vooral gaan rond rijden over het eiland en de stranden langsgegaan. En omdat we Floor mee hadden, moesten we ook zeker even tannen op elk strand. Ook zijn Sophie en ik een avondje naar de wilde pinguins gereden en hebben we ze daar bekeken hoe ze uit het water en op het land kwamen. De volgende keer mag de organisatie wel even zeggen om een verrekijker mee te nemen, want we mochten niet dichterbij komen en zaten van een hele afstand. Gelukkig liepen Sophie en ik erg vroeg weg door onze vele geduld, maar kwamen we ze toch nog heel dichtbij tegen. Daar moest even een kiekje van gemaakt worden!

Na een ontzettend leuke week moesten we wel weer aan de gang met werken. Dat betekende nog paar weken en dan was het avontuur bij het eerste gezin alweer over! Dat is nu dus, want ik ben niet zo goed met het bijhouden van alles zoals je kan merken. Ik doe m'n best, maar toch iets meer m'n best doen! Het is eigenlijk alleen maar een goed teken, want ik geniet van elke dag hier!!

Lots of love,

Talitha

Reacties

Reacties

sophie

Wat leuk om te lezen;) oke ik wil gewoon terug. Zie je in de gallieeee! xxxxxx

Carolien

Wat heerlijk weer om te lezen en wat maak je veel mee. Jammer dat je er geen foto's bij hebt gedaan. Geniet nog maar van alles en vooral van die heerlijke ZON.

Robin

Leuk

John

Lekker inspirerende tekst Robin?.
Leuk stukje weer om te lezen hoor Ta.

Attiene

Heel leuk om zo even een stukje met je mee te kunnen reizen! Wat is het daar bijzonder mooi; de dieren, de natuur en de mensen. Arnoud en ik zijn er ook ooit geweest in 1995, 23 jaar geleden. Een ervaring met herinneringen die nooit zullen vervagen. Een ervaring voor het leven zeg maar gerust!

Lizzy

Zo kom je nog eens ergens en maak je nieuwe vrienden.

Marianne

Wat leuk Talitha om zo weer een stukje te lezen over wat je allemaal mee maakt daar. Zo te lezen vermaak je je daar prima.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!