talithaholtrop.reismee.nl

Dag 35, 16 November

Ja, eigenlijk moet ik mijn dagen meer bij houden. Dat maakt het schrijven wat makkelijker, want nu heb ik weer zoveel te vertellen. Wees gerust, zou het jullie besparen, want ik vertel niet over elke dag. In ieder geval, een hoop leuke gebeurtenissen die ik wel graag wil delen! Om toch maar te beginnen met de eerste week na m'n eerste blog. Mijn eerste (en laatste, ja zo snel heb ik dat lange niet in Nederland gedaan) rijles! Hoewel dat prima ging, was het toch behoorlijk wennen. Steeds hoor je jezelf in je hoofd zeggen 'links, links links', en ja hoor, het was mij uiteraard gelukt; een "iets" te kleine bocht naar rechts, waardoor ik aan de rechterkant belande! No worries, het gebeurde me maar één keer en de rij-instructeur zat 's avonds gewoon weer thuis!

Mijn voorkeur was toch echt een gezin met jongetjes, omdat die vaak zo leuk ondeugend en actief zijn. Nou, missie volbracht! Hoeveel energie en gekte er wel niet in deze kinderen kunnen zitten... Heerlijk om te zien! Soms ook wel vermoeiend, want slopen doet het je wel. Excuus om vroeg in bed te liggen ;) Voordeel van deze jongens is, je blijft wel lachen! Zo heeft er eentje opeens mijn bh aan. Voor het slapen gaan moet de 5-jarige, A, altijd zijn 'reader' doen. Het is op niveau lezen wat hij elke dag moet oefenen en ik moet hem dan beoordelen. Hij vindt het vreselijk om te doen, vooral omdat zijn broer heel goed is voor zijn leeftijd. Tja, hoe ga je dat dan oplossen? Nou simpel, we lezen in mijn kamer, want dat is een kamer waar je niet vaak mag komen. Dus gelijk inspecteren natuurlijk! Groot gelijk geef ik hem! Waarvan een bh aandoen het resultaat was. "Look at my new boobies". Ja, dat is me maar eentje... Alle bijzonderheden en de geslachtsdelen worden veel benoemd met een grote grijns op z'n gezichtje! Als excuus gebruiken we maar dat het de leeftijd is, toch? We hebben er ook nog een kleine bij, die helaas alles van z'n grote broers kopieert. Zelfs het eten, wat zijn broers niet lusten, lust hij ook niet. En geloof me, dat is heel veel... Ooit gehoord dat iemand geen tomaten lust? Nee, ik niet. Totdat ik deze kinderen ontmoette. Uitgezonderd de tomatenketchup, daarmee kunnen ze hun hele bord mee ondersmeren ;).

Mijn eerste dagje weg was met een andere Nederlandse au-pair, genaamd Floor. Mijn hostmum vertelde me dat er in Melbourne CBD een Dior-expositie gaande was. Een ontzettende mooie! Die expositie kon ik afvinken na een hele gezellige, zonnige dag in Melbourne CBD. Toch wel weer even fijn om in je moedertaal te spreken. 

7 November was een speciale dag voor alle bevolking in Victoria. Namelijk ''Melbourne Cup day"'. Een paardenrace in Melbourne wat net een feest is. Er is zelfs een public holiday voor aangeschaft! En dat voor eigenlijk drie minuten. Het moet niet gekke worden... Alhoewel het wel heel gezellig was. We gingen naar het huis van vrienden en daar waren we met een hele boel (met een hele boel kinderen). Als je denkt dat wij Nederlanders wel wat glaasjes lusten, dan moet je eerst maar Australië gaan leren kennen. Ze drinken hier heel veel champagne en dat gaat er flink doorheen dan! Het is maar goed dat het Australische accent me soms iets te snel gaat...

Afgelopen weekend ben ik met Floor en nog een andere Belgische au-pair, Anouck, naar Wilons promonotry park gereden. Ik zag op internet dat het mooi was, maar zo mooi! Heel veel groen, blauwe zee, strand en een strak blauwe lucht met zon. Die zon was alleen niet mijn grootste vriend die dag, want het zou maar 21 graden worden. En ik met, ik geef m'n blonde haar maar de schuld, dacht geen zonnebrand nodig te hebben. Resultaat? Een hoofd als een kreeft en nog blonder haar... + halve fles aftersun op m'n gezicht. Maar wel iets heel moois mogen zien! 15 km gelopen, de route van de drie stranden. Bleek dus een heel klein stukje van het park te zijn. Zo voelde dat alleen niet! We probeerden ook verschillende routes. Geen succes. Op een gegeven moment liepen we op de autoweg. Ach ja, zo zie je ook weer een ander stukje van het grote park, alleen iets gevaarlijker/avontuurlijker. 

Daarom maar een stranddagje de dag erna, om de actieve dag te compenseren in het weekend. Nou, dat was het ultieme vakantiegevoel. We gingen naar St.Kilda beach in, ja je raadt het nooit, St. Kilda! Al was het water lang niet zo schoon als van het Wilsons Prom park, met de zon ( ik had me uiteraard ingesmeerd, ongeveer 10 lagen met factor 50), muziek en alle mensen was het heerlijk. Vooral de palmbomen maakte het echt helemaal af. Ook was er een heel mooi uitzicht vanaf de pier. Plekje om vaker naartoe te gaan dus! Staat zelfs al gepland...

Zoals jullie lezen verveel ik me niet! Ik heb ook al een kerk, sportschool en dansschool gevonden. Zo blijf je lekker bezig! Ik heb al wat foto's in mapjes gezet, maar ik ben bezig met meerdere. Een beeld hebben bij al mijn verhalen is natuurlijk wel fijn!

Lots of love,

Talitha

p.s. alle reacties vorige keer vond ik ontzettend leuk om te lezen, dankjewel!! 

Reacties

Reacties

Jessica

We want moreeee ta!!! Love it ❤️

De Monsjes

Super leuk om te lezen Tha, we zijn blij dat je het zo naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld!

Enjoy!
Van de monsjes?

Debora

Wat heerlijk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt!!!! Dikke kus en knuffel van ons ❤?

Charissa

Eevaring om nooit te vergeten, Talitha! Blijven genieten daar,
Charissa

Maartje

Supergaaf Talitha! Geniet ervan daarzo! Klein feitje: Daan en Chris houden ook niet van tomaat... Soms heb je gewoon van die rare mensen ;) Veel plezier daar!

Freek

Leuk weer je story. Gaaf dat je contact hebt met die andere aupairs. "Praat Nederlands met me, even Nederlands met me"....vwb de boys, je kan de Veggitales https://g.co/kgs/RKUrK9 met ze kijken. Misschien eten ze daarna meer tomaat.Groetjes enne, we reizen lekker mee

Willy de Jong

Fijn dat je het zo naar je zin hebt, leuk om te lezen, geniet er maar van!!

Janet

Topperrrrr 3 jongetjes.... easy!!???????? geniet masr niet zonder mate. Gaaf om te lezen. Kus van ons alle 8

Annelies

Dat zijn nog eens leuke berichtjes!! De meiden hier snappen niet dat je niet af en toe ff komt oppassen...’ze kan toch gewoon met t vliegtuig?!?’? Heel veel plezier en geniet!!! Groetjes van ons!

Lizzy

Leuk om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt. xxx van ons.

Opa Egbert en Oma Lidy.

Heel fijn om jou verhaal te lezen,om zo jou Australiesche leven,mee te beleven. Dat doen we dan ook heel graag.Mooi verhaal van de b h .en het eten met de jongens. Je hebt je weg ook al gevonden,met het sporten en dansen,en de champagne.Talitha,geniet van het zonnige Australië.Heel veel LIEFS. ?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!